VIDEO: Kloklippning, del 1 Kontakt

Först och främst vill jag bara börja med att säga att jag är långt ifrån expert! Både på hund på hundträning.. Det finns det många som kan intyga tror jag..
Men här är i alla fall videon för er alla som har problem med kloklippning, borstning eller annat.
Börja med att göra den hör övningen varje dag i en vecka eller så, och runt 10 godisar varje gång, tills det sitter stenhårt. När det känns som att hunden fattar det galant kan du börja lägga godisen på golvet, tassen, en bit bort.. etc. Ja, du förstår nog!
I början behövs ingen lång ögonkontakt, säg varsågod och öppna handen DIREKT när hunden kolla upp på dig. Det gäller att vara snabb i början... Målet här är att ni ska kunna ha en ganska bra ögonkontakt.
Som ni ser på videon fungerar Ivana ganska bra när jag har godisen i handen, men lägger jag den på golvet tar det liiite längre tid innan hon förstår - men hon förstår tillslut iaf!

Kommentarer
Postat av: Isabell

vad duktig du är :D

2010-08-19 @ 17:29:49
URL: http://isabellsss.blogg.se/
Postat av: Susann

Tycker mycket om det du skrev! Kul att se lite prima saker och inte bara det vanliga sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-12-01 @ 15:50:17
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0