Såå gott. Grekisk sallad på mitt vis..

Detta måste ni verkligen testa om ni inte gjort det förut. Hur gott som helt, skulle kunna äta det som godis. Man kan äta det som tillbehör också, t.ex en köttbit och sallad. Istället för potatis.
Du kan utesluta oliverna om du vill, jag tog bara i dem för jag kände att det skulle vara lite mer matigt eftersom jag åt det som en hel måltid.

Grekisk sallad:
1 tomat
½ gul eller röd liten lök (jag tycker det är godast med gul)
Svarta urkärnade oliver
Vitpeppar
Olivolja
Fetaost (ca 50 gram)

Skär ner tomaten och löken i ringar. Fetaosten i kuber. Börja med att lägga lite tomat i botten, sedan lök, sen feta och ev oliver. Ha lite vitpeppar över och sedan ringla lite olivolja över.  Och börja om, och fortsätt så tills allt är slut.

Låt gärna stå och dra i 1½-2 timmar om du orkar vänta :-) För då blir löken mjuk och härlig, och inte så superstark!



Kommentarer
Postat av: emliscious

fetaost!!! =)

det kan man inte leva utan =)

2009-06-01 @ 09:56:00
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Kashaya

Så himla gott!=)

2009-06-01 @ 13:41:48
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0