Rumsrenhet och så vidare..

Igår var vi på valpkurs. Higgins var jätteduktig och läraren verkar bra.

Är trött på folk som gnäller. De gnäller om allt om Higgins. "Åh, är han inte rumsren än?" "han kissar alldeles för mycket (inne)" "ja, men lugn.." "tigg inte" och bla bla bla. Javisst, jag är medveten om att det är jobbigt men det är rätt påfrestande att höra det från t.ex pappa en gång om dagen att han inte är rumsren.  Men jag tycker att han är ändå bara 4 ½-5 mån ännu. Hur mycket ska man begära egentligen? Det är ungefär som att säga till en lika gammal (människo)bebis att sluta använda blöja....

Det räcker väl med att jag tänker det själv för mig att han inte är rumsren? Sen finns det ju också en anledning till varför vi börjar på valpkurs.

Ursäkta men var tvungen att skriva av mig. Vet dock inte hur mycket ni förstår? ;-)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Det där med rumsrenhet beror mycket på vilken ras det är.. Det dröjde lääänge innan min hund blev rumsren. En matta och många månader senare så har man glömt bort det jobbiga med den tiden. Synd att andra kritiserar, det är ju ändå inte deras bekymmer..

2009-05-27 @ 12:24:20
Postat av: Sandra tipsar

Vad jobbigt att få höra det hela tiden!



Vi har hunnit ha ganska många hundar genom åren och det är jätteolika hur fort de blir rumsrena ju.

2009-05-28 @ 20:56:31
URL: http://sandratipsar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Hur går det med uppdateringen numera? ^-^

2009-05-29 @ 13:22:21
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: ISABELL

danke !(:

2009-05-29 @ 22:02:14
URL: http://isabellarbil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0