Quinoasallad

Här kommer ett lunchförslag. Gårdagens middag blev en grönsakssoppa men den smakade rent ut sagt förjävligt så jag gick till pizzan och köpte mig en kycklingsallad som innehöll sallad, tomat, gurka, kyckling, annans. Helt okej mat tycker jag ändå?

Jaja, gårdagens lunch blev quinoasallad:

1dl kokt quinoa
1 morot
½ dl sockerärtor
½ paprika
broccolibuketter
1 vitlök
1 näve hackad bladpersilja (färsk)
1 krm peppar

Koka quinoan enligt förpackningen. Vanligtvis behöver de en koktid på ca 20-25 minuter, när du har 10-15 minuter kvar släng då i de hackade paprikan och morötterna, broccoli, peppar samt pressa i vitlöken. När du har 5 minuter kvar lägger du i sockerärtorna.  Precis innan servering läggs persiljan i.




Betyg: 3 av 5, mycket bättre än soppan.... Nästa gång ska jag göra grönsakerna mindre och inte glömma vitlöken. He,he.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Quinoa är verkligen skitbra! Så nyttigt, och smakar samtidigt bra... Jag har bara inte hittat det ultimata receptet än. Ska testa det här!

2009-05-22 @ 13:16:01
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Kanske man skulle ta och testa någon dag.=)

2009-05-22 @ 14:21:22
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com/
Postat av: Cilla

Sockerärtor borde jag köpa hem oftare.. Jag kan inte med paprika men annars är ju det här ett lätt och bra receptet, det ska jag minsann göra imorgon! :D

2009-05-22 @ 23:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0