Lillkillen

Higgins måste vara extremt ovanlig eller något. Har ju berättat ganska mycket om honom - både för och nackdelar och att jag haft lite problem etc. Nu, när han snart är 9 månader går allt super (i alla fall nästan allt..)

När Higgan var 5 månader började vi på en valpkurs. På valpkursen, och innan, lärde vi oss att en hund har lättast att lära i valpåldern, alltså ungefär till 8 månaders ålder. Efter det kommer "tonåren" och då är det jättesvårt att lära hunden något så det ska man låta bli.
Nu var det HELT tvärt om för oss.
Higgan hade väldigt svårt för att lära olika ting på valpkursen, bara något så enkelt som att gå fint eller inkallning.
NU, 3 månader efter valpkursen slutat fixar han nästan allt. Möte med hund när jag är ute att går har varit näst intill kaos, men nu fungerar det utmärkt (nästan, har tränat i 1 v, men han börjar fatta).
Dessutom har han blivit en riktig knähund.. Förut har han hatat att ligga i sängen med oss, nu vill han mer än gärna det och hoppar upp och lägger sig på kvällen. Samma med att ligga i bädden!

Gissa om det känns skönt?

Nu är det bara det eviga bitandet som ska försvinna (när han vill ngt), men det fixar vi! DET FIXAR JAG! =D


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah ja förstår va du menar med möte med hund xD Miilo är som ett vild djur när de kommer andra hundar, de är inte för att han är arg utan att han älskar allt och alla och vill fram och pussa på dom:P



Men de är bara och kämpa på för de lönar sig alltid tillslut:p

samma men bitandet Miilo älskar att bita på händer när han blir uppspelt :P



Skulle vara jätte kul och träffas, jag tror inte jag har ditt nr men mitt är iaf 073-9344516 de är bara att skicka ett sms så att jag får ditt me:P

Jag ska vara i gävle hela nästa vecka då kan vi ju se till och träffas,

ska på WP träning med en kompis på torsdag, häng på då vett ja,

så kan du se hur vi tränar vår monster hundar:P



Kram //Malin

2009-09-25 @ 12:39:04
Postat av: Malin

WP är förkortningen på Weight Pulling, alltså som de låter man låter hunden dra tunga vikter för att bygga muskler. Det är en ganska så ny sport i Sverige, vilken hund som helst kan pröva på, jag har sett Kinesika nakenhundar dra:P är en mycket bra träning för hundar enligt mig:) ska köra de med Miilo när han blir större:P

2009-09-25 @ 13:32:55
URL: http://malinochmiilo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0