Känner mig som världens sämsta hundägare..

Hemkommen nyss från vetrinären. Higgins har fått sin 12v vaccination idag. Själva vaccinationen gick bra, han var såklart lite rädd för sprutan men annars ingen fara tycker jag!..

Men - jag bad också att de skulle titta på ena hans öga för jag har tyckt att det sett lite rött ut så jag tänkte "lika bra när vi ändå är här" det såg hur som helst helt normalt ut. Men när vetrinären skulle kolla (tog tag i kinderna och öppna ögat) då blev han GALEN! Lät, spralla, revs och bet henne till och med. Jag förstår såklart att så får det absolut inte vara, man måste ju kunna kolla honom.. Och det sa hon också "detta måste ni lära honom!!!"

Annars är han jättesnäll, förutom hans bitattacker när han är leksugen såklart-jävligt jobbigt!..

Kanske ska tillägga också att en eurasier är en sån som bestämmer vem han gillar och gillar inte alltid alla och är inte så förtjust i främmande människor. Kan det som hände hos vetrinären idag ha haft något med det att göra?

Hur ska jag lära honom att man måste få kolla honom i ögonen? I munnen tycker jag inte att det är något större problem, det är ögonen han inte gillar... Och han är inte så förtjust i kloklippningen heller. Det är själva fasthållningen han absolut inte tycker om..

Vad fan ska jag göra? Vill ha en "normal" hund som är snäll och inte bits!


Kommentarer
Postat av: anna

vad söt den var!

2009-03-27 @ 15:04:56
URL: http://aannab.blogg.se/
Postat av: Carro5344

Mitt bästa råd är att du inte ska oroa dig. Min förra hund var som valp inte heller så pigg på att okända människor skulle hålla fast honom. Med tiden så lärde han sig att det helt enkelt var sånt som han måste stå ut med. Så länge som du känner igenom din hund lite då och då så han vänjer sig och även låter andra som du litar på göra det så ska du se att det löser sig

2009-03-27 @ 20:01:46
URL: http://marianova.com/users/carro5344/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0