Som ett lass sand som släpper från mina axlar

Har pratat med vetrinären nu. Jag är ganska happy faktiskt, eller i alla fall lite lugnare.

Nu är det så att det ändrat sig.
 De har kommit fram till att Higgins problem NOG ligger i att hans bisköldkörtel producerar för lite (För lite av vad? Ja, det undrar jag också..) men något hormon eller så misstänker jag. Och det kan de "fixa", de kan operera honom och sedan tar de bort en liten del av körteln.
Det är en ganska/väldigt riskabel operation då det inte görs allt för ofta, och skulle de ta bort för mycket blir det inget bra..
Men hur som helst känns det mycket bättre med de än kronisk njursvikt för det kan man inte bota.
Får de bukt på problemet i körteln kommer förmodligen även njurarna att läka, eller åtminstonde sluta att "brytas ner".

Men nu är första tag att åka in och göra dels en njurbiopsi och även en scintografi (tror jag det stavas) av binjurarna försäkerhetsskull.
Sedan har vet. även skrivit ut ett recept på vätskedrivande så han ska kunna kissa ut lite av kalciumet.
Det enda negativa med de är tydligen att han kommer förmodligen bli väldigt kissnödig och vilja kissa på natten samt väldigt törstig. Men om man tänker på det positiva gör det absolut ingenting =)
Huvudsaken är att jag får en frisk hund!

Men vi tar en sak i taget och börjar med scintografin.



Kommentarer
Postat av: emelie lotta inez hjalmarsson

sv: ne har massor med snö !

vet inte blir väl lite mer julkänsla när vi sätter upp granen ikväll .

hur har du det med julkänslan då ;D

2009-12-22 @ 16:51:21
URL: http://emeliehjalmarsson.blogg.se/
Postat av: emelie lotta inez hjalmarsson

sv: ne har massor med snö !

vet inte blir väl lite mer julkänsla när vi sätter upp granen ikväll .

hur har du det med julkänslan då ;D

2009-12-22 @ 16:51:22
URL: http://emeliehjalmarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0