Doktor och avmaskining

Idag har jag varit hos doktorn för magkatarren så då har Robin varit ledig från jobbet ett par timmar och varit hundvakt :)
Det har tydligen gått jättebra och hon gick och la sig direkt.
Duktig tjej!

Igårkväll hade vi så tråkigt så vi gick ner till skolan där de har en stor fotbollsplan och övade lite "inkallning" det gick superbra!! Hon kommer direkt när man säger "Ja, kom då Ivana!" och sätter sig på huk.  Då kommer hon och skakar på svansen så man tror den ska ramla av och kurar ihop sig i famnen och vill bli kliad! Här behövs inga godis här inte :D


Natten gick JÄTTEBRA, vi gick och la oss vid 23.30 och hon gnällde ingenting och sov ändå tills vi gick upp dvs typ 07.30!
Och dessutom så har hon hittills inte kissat inne någon gång :)


Har även avmaskat lilljäntan idag.
Själva smaken på pastan verkar det inte vara något fel på utan den smaska hon i sig utan snarare maten tycker hon inte om..
Jag tog nämligen upp en sträng pasta på en tallrik och sen fyllde på med torrfodret men hon peta bort fodret och slickade lite av pastan så efter många försök så tog jag en sked så hon fick slicka bort pastan från den, alltså som en klubba ungefär (hehe) och då var det inga problem! Hon tillochmed tog skeden och gick iväg... Så nu funderar jag på om jag ska byta foder, kanske till färskfoder, om det inte blir bättre inom säg 1 vecka. Så hon blir stor och stark liksom!








Kommentarer
Postat av: Helena

Haha kan det vara en syskongrej tro, att gilla skedar =) Sötnosarna!

2010-06-15 @ 23:34:35
URL: http://www.123minsida.se/ilifosgizmo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0