Lördag, Söndag, Måndag, tisdag och onsdag!

Måndag:
Första gången på valpkursen! Wow. Jag vet att det är lite tidigt men om jag hade väntat till nästa kurstillfälle med den här läraren hade det blivit i September och så länge ville jag inte vänta! Så vi tar det lite lugnt istället och ställer inte så superhöga krav på henne ännu.
Det gick i alla fall jättebra. Tyvärr glömde jag helt bort att ta bilder så det får jag ta på måndag istället.


Tisdag:
Första gången hos veterinären!
I torsdags såg jag att Ivana hade som flytningar "där nere" men tänkte inte så mycket på det - tänkte att det KUNDE vara Uvi men avvaktar lite och ser. I söndags såg jag det igen och dessutom har hon börjat kissa mer än innan, så jag ringde till veterinären och bokade en tid. Jag misstänkte att hon hade Juvenal Vaginit (Slidkatarr på Svenska..) men ville att de tog ett urinprov försäkerhetsskull så hon inte fårr urinvägsinfektion också. Och det hade hon ninte fått som tur var! Så jag ska inte göra något åt slidkatarren sa vet, utan bara hålla koll så hon inte började kissa blod, kissa jättemycket och inne, får väldigt mycket flytningar etc etc. Annars brukar det på 98% av fallen försvinna efter första löpet tydligen!


Onsdag:
Åska, dunder, spöregn och blixtar! Hon reagerade knappt!? Låg och tuggade på sitt ben så snällt..


Lite blandade bilder från helgen och veckan. I lördags kväll var vi hos Robin och Sofie och grillade.



Alla tittar när Sofie håller tal! Haha :)

Vida håller på att somna...

Vidas utdragna tänder :S


Ivana tittar intressant när Eddie får en borstning..

Hon är riktigt stark i "käften". Hon bara tog en tallrik och gick iväg med utan att tappa.. Hon gick väl iaf 10-15m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0