Drycker

Ja, här kommer lite vad som är helt okej att dricka under dieten. Nu vet jag inte hur många som är med på det här jag gör? Men men ;-)
Du som är med får i alla fall jättegärna kommentera detta inlägg så jag vet om ni tycker om när jag lägger ut recept eller ej! :-)

Sen vill jag också gärna berätta varför jag gör det här. Anledningen är att först och främst hälsan. Under 2½ månads tid har jag käkat "riktig" mat kanske 2-3 gånger. Resten har varit kebab, pizza, donken osv.. Så då har jag inte mått så bra, man orkar inget och man känner sig äcklig. Får finnar och svettas och blää. Anledningen till att det varit så är framförallt pga Higgins tyvärr. Har varit mycket att tänka på, och att jag inte fått lämna honom ensam och så och då är det mer bekvämt att åka på drive-in än att fixa hundvakt för att man behöver gå in på affären.. Och går man in på affären finns ingen ork att laga riktig mat. Ja ni förstår säkert.

Så DÄRFÖR har jag börjat med denna reningskur så jag ska få ut alla "gifter" ur kroppen. Sen kommer jag fortsätta och då blir det förhoppningsvis någon typ av GI-LCHF kost resten av livet. Men jag kan erkänna att jag är bra jäkla sugen på godis, pizza, cola, kokosboll nu...
Så det är dels vikten, och dels hälsan. Men jag väger egentligen ganska normalt (165cm lång och väger 62 kg) men skulle må mycket bättre själv om jag gick ner några kilon i vikt. Med tanke på att jag gått upp 10 kg i vikt på 1 år... =/

Allt handlar ju om att man ska trivas med sig själv :-)


Men, här är vad som dricks av mig i detta hushåll:

Morgonen börjas alltid med 1dl varmt vatten blandat med ½ pressad citron. Sägs att det ska sätta igång ämnesomsättning, matsmältning och hela kroppen. Och jag kan nog hålla med, man blir ganska pigg efter en sån kick!

Sen till mat dricks vatten, färskpressad apelsinjuice eller kallt vatten blandat med citron.

På kvällen om jag är sugen på något kan det bli te.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mmm, det låter i alla fall inte så illa... :) Te är underbart!



Jag tycker det är kul att du lägger upp recept och berättar om reningskuren - men skriv gärna om annat också! Det har blivit lite mycket på sistone. Ska du rösta i EU-valet, btw? Om du ska det, kanske det är nåt att nämna någon gång, eftersom det är så många som inte ens vet om att det är på gång...

2009-05-22 @ 14:28:22
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Åh färskpressad apeslinjucie är verkligen gott.

2009-05-22 @ 16:16:19
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com/
Postat av: Jeanette

Jag tycker att det är bra att du lägger upp recept, så kanske man själv kan prova på att göra någon av maträtterna :)

2009-05-22 @ 16:21:31
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag är med! Det är bara att jag inte har börjat än, men det gör jag när jag är tillbaka i vardagen igen.

Fast det där med varmt vatten + citron ska jag testa imorgon! :)

2009-05-22 @ 23:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0