Auberginegratäng med vita bönor




½ augergine
3 soltorkade tomater i olja
50g fetaost
olivolja

Tomatsås:
½ gul lök
1 vilöksklyfta
2 tsk balsamvinäger
½ burk hela tomater
färsk eller tokad basilika
svartpeppar
½ burka stora vita bönor (inte i tomatsås)

Tomatsås: stek löken och vitlöken i olivolja. Blanda i vinägern. Häll i tomaterna och basilikan. Låt koka i 10 min, smaka av med svartpepper. Häll i bönorna.

Sätt ugnen på på 225 grader. Skiva auberginen. Stek skivorna i olivolja tills de blir mjuka. Varva auberginen , de soltorkade tomaterna och fetaosten i en smord ugnsfast form. Spara lite fetaost till garnering.

När du är klar så häller du på all tomatsås över, och toppar med smulad fetaost!

Sätt in i ugnen cirka 15 minuter.

Kommentarer
Postat av: Louise

Jag gillar egentligen inte bönor man ska be kocken i familjen (pappa) knåpa ihop denna gratäng till helgen.

2009-05-21 @ 18:21:37
Postat av: Hanna

Kul att du lägger upp så mycket recept nu! Trots att jag (precis som förra kommentatorn ;) inte gillar bönor.

2009-05-21 @ 19:02:39
URL: http://gratisbesatt.blogg.se/
Postat av: Cilla

Det här receptet ska jag absolut testa! Jag gillar bönor, däremot är jag inte så förtjust i aubergine om skivorna blir för mjuka och kladdiga. Fast eftersom man steker dem innan så tror jag att det kan funka. :)

2009-05-21 @ 20:13:07
Postat av: Kashaya

Kul med recpet men jag är ingen fan av aubergine så det där är nog inget för mig.

2009-05-21 @ 23:04:48
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com/
Postat av: Nathalie

Låter gott:) alltid bra att testa nått nytt :)

2009-05-22 @ 12:21:41
URL: http://nathalieisaksen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0