Det är dyrt att ha hund

Känner verkligen att jag har tappat lusten för allt, helt och hållet.
Är trött på allting.
Jag är trött på att jobba, trött på att laga mat, trött på att surfa, trött på att blogga.. ååh..
Men idag har jag iaf äntligen varit ite nyttig - har lagat egen mat istället för ta med eller värmmat...

Har börjat bli en lite vovve.net-narkoman. Har så mycket frågor om hunden så jag vet inte var jag ska ta vägen!
Allt från hur stor matskålen ska vara till vad som händer med hundar som föds i "fel" färg..
Det är jobbigare än vad man tror faktiskt?
Var på rusta igår, tänkte jag skulle köpt en hundbädd där men de var ju skitsmå :/ Så då ska jag nog köpa den på IKEA istället. Tanken är nämligen att jag ska köpa en lite mindre, tåligare och inte lika dyr som han kan ha när han är liten - eftersom de kan bita sönder den och då är de ju inte kul om man lagt ner 6-900:-...
Och sen när han blir äldre köper jag en "riktig"



Och sedan behöver jag ju två uppsättningar av bäddar (en hem och en till kontoret) och 2 uppsättningar matskålar, samma där, en till jobbet och en hem. Sen behöver jag någon typ av reseskål eller så som man kan ha i bilen.. och ta med upp till pojkvännen, föräldrarna, svärföräldrarna och så... De är dyrt att ha hund... Hmmmm....
Ja, och sen har jag såklart skrivit en jättelång lista över allt jag behöver köpa innan jag åker och hämtar honom. Bl.a t.ex klotång och sånt..
Allt är så svårt, att veta vad man ska köpa egentligen..

Kommentarer
Postat av: Line

Vad har du för hund? :)

2009-01-16 @ 23:28:50
URL: http://fineliine.blogg.se/
Postat av: Frida

Känner igen mig enormt mycket ! Innan jag fick hem min hund så satt jag uppe hela nätterna på "vovves" forum och läste allt jag kunde hitta. På dagarna så sprang jag runt som en galning och köpte hundsaker. Handlade massor av halsband, koppel, matskålar, filtar, borstar och allt annat som man "måste" ha. När jag sedan var på besök hos uppfödaren så sa hon; "Du behöver inte tänka att du måste köpa massor av saker nu direkt. Köp bara det viktigaste och efter ett tag så ser du vad du behöver komplettera". Men vid det laget hade jag redan hunnit samla på mig en hel djurbutik :P

Nu i efterhand så tycker jag det var ett rätt bra råd för min hund har inte en använt hälften av grejorna ens. Men det är så kul med hundsaker så man kan inte låta bli att köpa i alla fall :)



mvh F



2009-01-17 @ 15:21:49
URL: http://fwin.blogg.se/
Postat av: MALIN

Snygg blogg, riktigt trevlig =D

2009-01-17 @ 19:11:48
URL: http://malinwallmon92.blogg.se/
Postat av: Malin

KÄnner igen mig, fast för mig gällde det första hästen. Men ta det lugnt, rom byggdes ju inte på en dag. Hunden kommer får det super hos dig ändå :)

2009-01-18 @ 09:59:48
URL: http://malinkarlstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0