Man skulle nog kunna minska antalet rejält ändå

Har inte skrivit på en vecka för
1. har inte haft något intressant att skriva om
2. och även om jag nu haft det så har jag inte haft lust

Förlåt.

Igår var vi i Mora och hälsade på älskade Higgins, åh så söt han är. Jag längtar så..
Det var lite läskig väg och så, höll på att köra av en gång i en kurva, men som tur var körde Robin så han fixade det.
Sen när vi åkte hem igen såg vi att en äldre man kört av på nästan precis samma ställe där vi varit på väg.
Då tänkte jag att varför kan man inte komma på något bra sätt att märka upp vägen att här är det väldigt halt, vi var på väg att köra av. Ungefär som när man MÅSTE sätta upp en flagga på ett träd eller så om man varit på väg att köra på vilt.
Man skulle nog minska antalet olyckor rejält då?

Hur som helst så var vi alltså hos uppfädaren igår och hälsade på, de hade ett otroligt mysigt hus, inte direkt nyrenoverat om man säger så, men det var ändå hemtrevligt på något vis? Hade lovat mina föräldrar att höra av mig när vi kom fram så de visste men självklart glömde jag både mobil och telefon i bilen. Och om jag skulle gått ut och hämtat det hade jag säkert blivit uppäten. (hehe) Hon hade alltså tio hundar ute på gården, precis utanför ytterdörren, och jag är inte rädd för hundar direkt men lite respekt har jag allt när de är så många och cirklar runt en. Så jag vågade inte gå ut och hämta telefon + kamera, så därav blev det inte heller några foton och när vi åkte sedan så hade jag 1 sms, 4 missade samtal och 2 telesvar - alla från mamma och pappa. Antar att de var oroliga, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0