För tjock och godisberoende

Jag har en sak jag faktiskt tycker är skitjobbig, det är att jag väger för mycket. Alltså egentligen enligt läkare och så kanske jag bara väger 3-4kg för mycket, men för att jag ska trivas med mig själv är jag för tjock..
Jag väger ca 11 kg för mycket, väger 61 och vill väga 50kg. Men så fort jag verkligen försöker så försöker jag verkligen. Gör 300sit ups om dagen eller mer, tränar och äter nyttigt. Men sen ledsnar jag efter 1-2v bara för att det inte blir någon skillnad. Dessutom är det skitjobbigt för jag har verkligen blivit cola/godisberoende!! ÅH..

Är det någon som har något bra tips att bli av med det dumma beroendet? Bara det skulle försvinna skulle lätt kunna gå ner i vikt, för det är det som är största problemet.



Kommentarer
Postat av: Sophy

försök först med att dra ner på intaget av cola/godis. Drick inte cola till maten t ex (om du gör d).

Man får börja lite lätt ju =)

2009-02-18 @ 11:49:04
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Linda

Mitt tips är att välja en diet (tex LCHF som jag tycker funkar super!) och sedan läsa på massor om denna. Det gör att du får massor av tips och kunskap för att verkligen klara av det. På www.kolhydrater.ifokus.se finns massor av information om just LCHF och ett form där du kan bolla dina tankar med andra medlemar. Lycka till!

2009-02-18 @ 16:10:16
URL: http://trueblonde.blogg.se/
Postat av: Johanna

Motivation!

Inbilla dig själv att du mår bättre av nyttig mat och motion och gör det till en del av din identitet.



Att banta är bara en tillfällig lösning som sällan är en hållbar lösning.



/

Johanna som hittade hit via mipan.blogg.net

2009-02-19 @ 11:15:53
URL: http://sekelskifteshuset.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0