Nyårsafton

Hittills denna vecka har vi varit på Ultuna 2 ggr.

I Måndags tog de något typ av prov på binjurarna för att se så de fungerar som de ska, och de gjorde de! Wei.
Om jag förstod rätt så TYP tar de först ett rent blodprov, sen injicerar de någon vätska sedan väntar de 1,5 timme för att dse hur snabbt binjurarna arbetar bort detta och tar då ett nytt blodprov för att se det. Så det var ju jätteskönt.

Igår åkte vi ner då lillkillen skulle få göra en njurbiopsi. De ville ha kvar honom över natten pga blödnings- och infektionsrisken. Allt jag vet ännu är dock bara att det har gått bra, provsvaren får vi om 1-2 veckor förhoppningsvis.
Ringde för en timme sen och tänkte höra om vi kan få kommer och hämta honom nu! Tänkte ju att han ska ju ändå inte göra något mer så visst bör väl det vara okej. Frågade om vi kunde komma omkring 12. Men de svarar ju i receptionen eller vad man kallar det när man ringer och då sa hon bara att hon inte visste för vet. hade precis kommit och inte gått ronden ännu. Jag skulle höra av mig om de inte hört av sig kl. 14-15 på telefontiden. Men det går ju inte! Dels är det nyårsafton och mycket trafik, och dels om jag ringer kl. 14 och de säger att jag kan hämta honom nu då tar det cirka 2 timmar för mig att komma ner, dvs. då är kl 16, sen tar det någon timme att få ut stackarn och då är vi uppe i 17.00, sen hem.. Då har klockan hunnit bli 19.00.
Inte för att klaga eller någonting men jag vill verkligen ha hem killen nu :-(

Ring, ring ring ring ring ring ring snälla snälla ring nu.. Nu borde de väl ha gått ronden snart..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0