Nya beroenden

Jag har blivit beroende av 2 st spel på Facebook som ni bara MÅSTE testa!

Ena är det här:


Yoville



 

Det påminner faktiskt ganska mycket om The Sims vilket ju var skitkul minns jag! Men det är är lite roligare för att man spelar online så att man kan t.ex även spela spel med varandra. Sedan kan du köpa hus eller köpa prylar till din lgh eller hus. Ändra tapeter, mattor. Fiska. Gå på fest. Jobba. Du kan också ladda Yoville med mer pengar så du kan köpa fler prylar eller kläder (men bara om du vill)
Lite barnsligt kanske, vad vet jag, men kul är det i alla fall.




Det andra är:



Farmville

Enligt mig är det här spelet nästan roligare än Yoville. Men det kan bero på att jag inte har så mycket pengar på Yoville ÄN så jag inte kan köpa det där huset jag ville ha :P Men men. Det här spelet går ut på att i princip odla grönsaker och frukt och sedan sälja det. Ju mer du odlar och säljer ju fler experience får du, och ju mer experience du får desto närmare kommer du nästa nivå. För varje nivå låser du upp nya grejer, t.ex att kunna odla ett citronträd eller köpa en kossa.


Både spelen måste ni testa tycker ju jag. Sen får ni gärna bli i min crew/bli min granne å! ;-)


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Fastnar oxå väldigt lätt på spelen från facebook :)

2009-08-17 @ 18:42:01
URL: http://cornetto86.blogg.se/
Postat av: Terese

Visst är farmville kul :)

Älskar att spela det :)

2009-08-17 @ 18:55:05
Postat av: Anonym

Väldigt mysig och fin blogg, härliga och varma färger.

Kram Maria

2009-08-17 @ 18:55:23
Postat av: Emma

Haha, jag geekar FarmVille (a)

2009-08-17 @ 20:04:49
URL: http://emaapemma.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om man ska köpa hus i yoville, måste man spara sina grejor då? eller följer dom med i flytten ?

2009-09-21 @ 11:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0