Svar på anonym kommentar

Tänkte passa på att svara på en kommentar jag fick på mitt inlägg "God glasslåda".
Kommentaren kom såklart från en anonym läsare, så jag kan ju inte svara honom personligen...





FRÅGA: "Förlåt men jag måste bara fråga: du åt inte ens upp hälften och tyckte då att det kanske inte var så farligt dyrt. Men du har ju fortfarande köpt HELA förpackningen med glass inte sant?

Det blev alltså inte lika DYRT anser du när du bara åt upp mindre än halva glassen trots att du BETALAT för hela paketet?"


SVAR: Jepp, jag vet inte om det är detta som kallas för kvinnlig logik. Men jag anser faktiskt att det är så. Jag åt ju bara upp halva, eller hur? Det innebär alltså att jag bara lagt ut 25kr för det tillfället. Det är ungefär som att du köper middag, och du och tjejen delar på middagen som exempelvis kostar 80 kr. Om du betalar hela summan då, men får 40 kr sen av din tjej - menar du då att du ändå har betalat hela middagen? Nej, du har betalat 40 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0