Riktig jäkla studentmat! :-)

Ja, vad säger ni? Skulle ni kunna tänka er äta den här maten?
Blev ju så extremt sugen igår på pasta med något gräddigt så jag tog vad jag hade hemma och slängde ihop, och detta blev det. Billigt också!


Vad som är i:
Sås,
125g philadelphia ost (halv 250g ask)
1 krm chilipeppar
1 tsk paprikapulver
lite salt, typ 1 tsk.
Sätt detta på spisen så osten smälter. Medans kokar du pasta och eventuellt ärtor om du vill.
Jag tog ärtor dels för att jag inspirerades av bilden jag laddade upp igår, dels för att det blir ganska mättande annars! Liksom att avbryta smaken lite.. Går säkert bra med t.ex kokta morötter istället, eller bacon om man har det!

Jag tycker i alla fall att det var helt okej. Men tänk på att det blir ganska mättande så gör inte för mycket! :-)


PS: Har du sett tävlingen om en goodiebag i min blogg? Klicka här!

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha kan inte riktigt bestämma mig för om det ser gott eller äckligt ut;)

2009-04-29 @ 19:20:42
URL: http://sofieoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0